skip to Main Content
Προστασία από τις φθινοπωρινές ιώσεις

Καθώς το καλοκαίρι μας αποχαιρετά, μπαίνουν και πάλι στη ζωή μας οι φθινοπωρινές ιώσεις. Τα σχολεία και οι παιδικοί σταθμοί ξανανοίγουν, οι πρώτες ψυχρούλες κάνουν την εμφάνισή τους και εμείς περνάμε περισσότερο χρόνο της ημέρας σε κλειστούς μη αεριζόμενους χώρους. Όλα τα παραπάνω ευνοούν  τη μετάδοση των ιών και αργά ή γρήγορα ολοένα και περισσότεροι θα αρχίσουμε να παραπονιόμαστε για πονόλαιμο, καταρροή, βήχα ή γαστρεντερικές ενοχλήσεις.

Μπορείτε ωστόσο να λάβετε ορισμένα μέτρα ώστε να προστατευτείτε κατά την καθημερινή σας έκθεση σε παράγοντες κινδύνου μετάδοσης των ιών και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας με την κατάλληλη διατροφή. Έτσι θα έχετε καλύτερες πιθανότητες να μην αρρωστήσετε ή ακόμα και στην περίπτωση που νοσήσετε, να περάσετε την ίωση με ελαφρά συμπτώματα.

Αποφυγή του συγχρωτισμού

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την αποφυγή των τόπων με έντονο συγχρωτισμό, όπως είναι οι αγορές, τα θέατρα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς κ.α.. Έχετε πολύ καλές πιθανότητες να μην κολλήσετε οποιαδήποτε φθινοπωρινή ίωση, όπως το κοινό κρυολόγημα  αν δεν παρευρίσκεστε σε μέρη με συνωστισμό. Σε περίπτωση όμως που η παρουσία σας σε κάποιον τέτοιο χώρο καθίσταται απόλυτα αναγκαία, μπορείτε να φορέσετε μια μάσκα προστασίας της μύτης και του στόματος, που αποτελούν και τις πιο πιθανές διόδους εισόδου των ιών στον οργανισμό σας.

Τακτικός αερισμός χώρων

Ακόμα και αν ο καιρός είναι ψυχρός, κάθε εσωτερικός χώρος χρειάζεται επαρκή αερισμό. Η ανανέωση του αέρα είναι απόλυτα απαραίτητη για να απομακρύνονται τυχόν παθογόνοι μικροοργανισμοί που ίπτανται στην ατμόσφαιρα των δωματίων. Αν ο συχνός αερισμός δεν είναι εφικτός, σκεφτείτε να επενδύσετε σε μια συσκευή καθαρισμού και ιονισμού του αέρα.

oung woman opening windows

Τήρηση των κανόνων υγιεινής

Το συχνό πλύσιμο των χεριών, η τακτική απολύμανση αντικειμένων όπως το κινητό τηλέφωνο, τα κλειδιά, το πληκτρολόγιο και τα πόμολα των πορτών είναι απαραίτητες πρακτικές για να εξουδετερωθούν οι παθογόνοι μικροοργανισμοί από τις επιφάνειες  που αγγίζουμε συχνά. Ακόμα, προσπαθήστε να τηρείτε σχολαστικά την καθαριότητα της τουαλέτας εξουδετερώνοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τους μικροοργανισμούς που προκαλούν λοιμώξεις στο γαστρεντερικό σύστημα. Τέλος, όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού, να θυμάστε να έχετε πάντα στην τσάντα σας μια μικρή συσκευασία απολυμαντικού υγρού ή τζελ, ένα πακέτο με απολυμαντικά μαντηλάκια και μια μάσκα προστασίας.

Cleaning mobile phone

Αποφυγή καπνίσματος και κατανάλωσης αλκοόλ

Το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα και το κάνουν πιο ευάλωτο στις επιθέσεις των παθογόνων μικροοργανισμών. Για αυτό, το κάπνισμα πρέπει να αποφεύγεται και η κατανάλωση αλκοόλ να περιορίζεται στο ελάχιστο.

Αποφυγή παραγόντων που προκαλούν στρες

Η μακροχρόνια έκθεση σε στρεσογόνους παράγοντες περιορίζει σημαντικά την ικανότητα του οργανισμού σας για αποτελεσματική άμυνα απέναντι στις ιώσεις. Για αυτό, στο πλαίσιο του δυνατού, αποφύγετε την έκθεση σας σε παράγοντες τέτοιου είδους, υιοθετήστε έναν πιο απλό και ήσυχο τρόπο ζωής, που να περιλαμβάνει, εκτός από υποχρεώσεις, και ευχάριστες, χαλαρωτικές δραστηριότητες.

Επαρκής ξεκούραση

Ο καλός ύπνος και η ξεκούραση ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και καθιστούν το οργανισμό σας πιο ικανό να αντιμετωπίσει μια ενδεχόμενη επίθεση μικροοργανισμών.

Young woman waking up

Ένταξη  υπερτροφών στο καθημερινό διαιτολόγιο

Προσπαθήστε να εντάξετε όσο περισσότερο γίνεται στο καθημερινό σας διαιτολόγιο τις παρακάτω ωφέλιμες τροφές:

Εσπεριδοειδή

Τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα λεμόνια και τα γκρέιπφρουτ σου προσφέρουν άφθονες ποσότητες της υπερπολύτιμης βιταμίνης C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό και έχει αντιφλεγμονώδη δράση. Είναι ίσως η πλέον σημαντική βιταμίνη για να μην αρρωστήσετε.

Πράσινα λαχανικά

Τα πράσινα λαχανικά είναι και αυτά είναι πηγές βιταμίνης C (ειδικά το μπρόκολο και τα λαχανάκια Βρυξελλών). Παράλληλα, είναι πλούσια σε ιχνοστοιχεία και φολικό οξύ (ειδικά το σπανάκι), που επίσης ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

Μέλι

Το μέλι είναι γνωστό από τα αρχαία χρόνια για τις αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές του ιδιότητες και για αυτό βοηθά στην καταπολέμηση ιών και βακτηρίων. Επιπλέον, ανακουφίζει στον πονόλαιμο και καταπραΰνει τον ερεθισμένο λαιμό.

Κοτόσουπα

Η κοτόσουπα αποτελεί ένα κλασικό γιατροσόφι που βοηθά τόσο στην πρόληψή όσο και στην καταστολή των ιώσεων. Είναι πολύ ελαφριά και εύπεπτη, ιδανική για κάποιον που έχει ήδη νοσήσει. Βράστε καλά το κοτόπουλο μαζί με την πέτσα του και προσθέστε λαχανικά, όπως πατάτα και καρότο. Καταναλώστε την ζεστή και, αν το αντέχετε, προσθέστε μπόλικο πιπέρι ή μπούκοβο που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ρινικής συμφόρησης.

Chicken soup

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια σας προστατεύουν από τις ιώσεις και την γρίπη, χάρη στις β-γλυκάνες, οι οποίες θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ έχουν ελάχιστες θερμίδες. Μαγειρεύονται ποικιλοτρόπως και συνδυάζονται με πολλές τροφές.

Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα αποτελούν μία εξαιρετική επιλογή για σνακ, αφού είναι μία καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β,  φολικού οξέως, σιδήρου και μαγνησίου που ενισχύουν τον οργανισμό και βοηθούν στην γενικότερη καλή λειτουργία του.

Πράσινο Τσάι

Το πράσινο τσάι είναι ένα ευχάριστο ρόφημα πλούσιο σε κατεχίνες, με ευεργετική δράση ενάντια στο κρυολόγημα. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι είναι αποτελεσματικό και απέναντι στον ιό της γρίπης. Επίσης, συνδυάζεται με λεμόνι ή μέλι, δηλαδή με τροφές που είναι επίσης πολύ χρήσιμες για το ανοσοποιητικό.

Αυγά

Το αυγό είναι μία υπερτροφή εξαιρετικά πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Συγκεκριμένα, είναι πλούσιο σε φολικό οξύ και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ αποτελεί και φυσική πηγής βιταμίνης D, που είναι απαραίτητη κατά τους μήνες με λιγότερη ηλιοφάνεια. Ανάμεσα σε όλα, αυξάνει και την σεροτονίνη και έτσι σας βοηθά να έχετε καλή ψυχολογική διάθεση, γεγονός που με την σειρά του ενισχύει το ανοσοποιητικό σας.

Boiled eggs

Μαύρη σοκολάτα

Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών ιχνοστοιχείων. Προσφέρει επαρκείς ποσότητες σιδήρου, μαγνησίου και ψευδάργυρου, στοιχείων που είναι απαραίτητα για ένα δυνατό ανοσοποιητικό. Τονώνει τον οργανισμό και ανεβάζει τη διάθεση. Το ίδιο όφελος μπορεί να σας προσφέρει και ένα φλυτζάνι κακάο.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος B, A, σε ασβέστιο, σε φώσφορο, σε ψευδάργυρο και σε ιώδιο. Κυρίως όμως, είναι άριστη πηγή προβιοτικών, δηλαδή βακτηρίων που είναι απαραίτητα για το ανθρώπινο σώμα και την καλή λειτουργία του γαστρεντερολογικού συστήματος. Τα προβιοτικά προστατεύουν από τους ιούς και μειώνουν τη διάρκεια ενός κρυολογήματος. Όσοι μάλιστα λαμβάνουν αντιβίωση, πρέπει οπωσδήποτε να καταναλώνουν ένα κεσεδάκι γιαούρτι την ημέρα, κατά προτίμηση αυτό με την πέτσα, όπου εκεί υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση προβιοτικών.

Yogurt

Ψάρια πλούσια σε Ω λιπαρά οξέα

Γενικά, τα πλούσια σε Ω λιπαρά οξέα ψάρια προάγουν την υγεία  και προστατεύουν από ασθένειες και λοιμώξεις. Ειδικά ο σολομός αποτελεί πηγή βιταμίνης D, που είναι απαραίτητη τον χειμώνα λόγω της μειωμένης ηλιοφάνειας.

Salmon served

Παντζάρι

Το παντζάρι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, που ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών. Ακόμη και τα πράσινα φύλλα του είναι πλούσιες πηγές βιταμίνης C, ασβεστίου και σιδήρου.

Μήλο

Το μήλο περιέχει  βιταμίνες Α, C, φολικό οξύ, μηλικό οξύ, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο και γενικά είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και φλαβονοειδή, που προσφέρουν αντιοξειδωτική, αντιγηραντική, αγχολυτική ακόμη και αντιπυρετική προστασία. Είναι προτιμότερο να το καταναλώνετε με τη φλούδα, αφού το πλύνετε πολύ καλά, αφού εκεί  συγκεντρώνονται πολλές βιταμίνες και αδιάλυτες ίνες, οι οποίες ωφελούν και το γαστρεντερολογικό σύστημα.

Ρόδι

Είναι νοστιμότατο και οι ουσίες του καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό. Γενικά, το ρόδι είναι πλούσιο σε φολικό οξύ, κάλιο και βιταμίνες Β και Ε και έτσι ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Αβοκάντο

Πρόκειται για μία υπερτροφή πλούσια σε φυτικές ίνες και γνωστή για τα καλά λιπαρά της. Συγκεκριμένα,  περιέχει πάνω από 20 βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ανάμεσα στα οποία είναι τα το φολικό οξύ, το κάλιο, ο σίδηρος, ο χαλκός, το μαγνήσιο και μαγγάνιο. Μπορεί να συνδυαστεί με πολλές τροφές και να αξιοποιηθεί με πολλούς τρόπους.

Avocado

Πιπερόριζα (τζίντζερ)

Η πιπερόριζα χρησιμοποιείται από τα αρχαία χρόνια στην παραδοσιακή ιατρική για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Είναι αποτελεσματική απέναντι σε ιούς που προσβάλλουν το αναπνευστικό ενώ παράλληλα, δρα ως φυσικό αναλγητικό μειώνοντας το αίσθημα του πόνου και του πυρετού. Επιπλέον, δρα προστατευτικά για το στομάχι και το έντερο. Μπορεί να καταναλωθεί ποικιλοτρόπως και ταιριάζει ιδανικά με το πράσινο τσάι.

Tea with lemon and ginger

Όλα τα υλικά και τα τρόφιμα που χρειάζεστε για την προστασία σας από τις φθινοπωρινές ιώσεις, θα τα βρείτε στο ΟΚ! Anytime Market της γειτονιάς σας.

Το convenience store που εμπιστεύεστε, τηρεί όλους τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ο.Υ.,  για να είστε ασφαλείς καθώς κάνετε τα ψώνια σας. Επιπλέον, σας διευκολύνει με το διευρυμένο του ωράριο, αφού παραμένει ανοιχτό κάθε μέρα από τις 8 π.μ. έως τις 11 μ.μ

Back To Top