skip to Main Content
Νηστεία χωρίς στερήσεις για αδυνάτισμα και αποτοξίνωση

Η Σαρακοστή, για όσους αποφασίσετε να νηστέψετε, αποτελεί μια  περίοδο αλλαγής των διατροφικών σας συνηθειών. Σύμφωνα με την παράδοση, η νηστεία ξεκινάει από την Καθαρά Δευτέρα, διαρκεί 48 ημέρες και σταματά την Κυριακή του Πάσχα.

Αυτή η εποχή είναι ιδανική για να ξεκινήσετε, αν όχι νηστεία με την στενή έννοια του όρου, τουλάχιστον προσεκτική και συγκρατημένη διατροφή, απαλλαγμένη από τα ζωικά προϊόντα. Επίσης, το καλοκαίρι πλησιάζει και θέλετε να σας βρει στην καλύτερη δυνατή φόρμα. Τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα αν έχετε μπει στην ίδια διαδικασία με τον περίγυρό σας. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, τα νηστίσιμα προϊόντα έχουν την τιμητική τους και μπορείτε να απολαύσετε νηστίσιμες σπεσιαλιτέ σε όλα τα εστιατόρια.

Καθώς οι απαιτήσεις της εποχής είναι πολλές, ο χρόνος περιορισμένος και η επαρκής ξεκούραση πολυτέλεια, κατά την περίοδο της νηστείας πρέπει να προσέξετε μερικά σημεία, ώστε ο οργανισμός σας να αποτοξινωθεί και να χάσετε περιττό βάρος  χωρίς ωστόσο να ξεμείνετε από ενέργεια.

Φτιάξτε πρόγραμμα   

Η αφαίρεση από το διαιτολόγιο του κρέατος, του ψαριού, του αυγού και των γαλακτοκομικών κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, θα περιορίσει τις επιλογές σας και ίσως σας δυσκολέψει στην αρχή.

Για αυτό, πριν κάνετε τα εβδομαδιαία σας ψώνια, ορίστε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού, συμπεριλαμβανομένων και των ενδιάμεσων νηστίσιμων γευμάτων.

Diet schedule

Τί να αποφύγετε

Το ότι νηστεύετε δεν σημαίνει αυτομάτως ότι θα αδυνατίσετε. Πολλές νηστίσιμες τροφές είναι παχυντικές και πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νηστείας καταναλώνουμε αλόγιστα ορισμένα τρόφιμα όπως το ψωμί, το ρύζι, τις πατάτες κ.λπ., είτε με τη δικαιολογία ότι δεν συνοδεύονται από πρωτεΐνες ή γιατί νομίζουμε ότι δεν έχουμε άλλες επιλογές. Έτσι τελικά παχαίνουμε.

Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μυστικό για να μην πάρετε βάρος κατά τη διάρκεια της νηστείας. Απλώς αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων, όπως ψωμί, πατάτες και ζυμαρικά και αντικαταστήστε το λευκό αλεύρι με ολικής άλεσης. Επίσης αποφύγετε το συχνό τσιμπολόγημα, τα αναψυκτικά με ζάχαρη, τους εμφιαλωμένους χυμούς και τα πολλά γλυκά.

Τί να προτιμήσετε

Αν κάνετε μια μικρή έρευνα θα εκπλαγείτε με τον αριθμό των επιλογών που έχετε για το νηστίσιμο μενού. Με έναν σωστό προγραμματισμό θα μπορείτε να τρώτε κάθε μέρα και άλλο φαγητό και έτσι η νηστεία δεν θα σας κουράσει, ούτε θα αισθανθείτε έντονα την απουσία των ζωικών προϊόντων από τη διατροφή σας. Εμείς θα σας προτείνουμε ορισμένα τρόφιμα που πρέπει οπωσδήποτε να εντάξετε στο εβδομαδιαίο σας διαιτολόγιό για να απολαμβάνετε μια μεγάλη ποικιλία γεύσεων και να εφοδιάζετε τον οργανισμό σας με τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία, χωρίς να παχαίνετε.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε καθημερινά στη διατροφή σας τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά κάθε είδους. Ειδικά όμως κατά την περίοδο της νηστείας προτιμήστε το σπανάκι και τον μαϊντανό. Αποτελούν σπουδαίες φυτικές πηγές ασβεστίου, βιταμίνης Α και Κ, φολικού οξέος, σιδήρου και μαγνησίου. Ο μαϊντανός ταιριάζει με σαλάτες, όσπρια και κρέατα, ενώ το σπανάκι μπορεί να γίνει  νηστίσιμη πίτα, σπανακόρυζο, γιαχνί με πατάτες ή να φαγωθεί ωμό μέσα σε σαλάτες.

 Όσπρια

Τα όσπρια έχουν την τιμητική τους κατά την περίοδο της νηστείας γιατί είναι θρεπτικά και χορταστικά. Είναι σημαντικό να μαγειρεύετε όσπρια τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα γιατί έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Όλα τα όσπρια μπορούν να συμπληρώσουν σαλάτες ή να δημιουργήσουν νέες γευστικές προτάσεις, όπως φαλάφελ ή χούμους από ρεβίθια, φαβοκεφτέδες, πουρέ από κουκιά και πολλά άλλα.

Lentils soup

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια αποτελούν άριστη πηγή πρωτεΐνης, φυτικών ινών και βιταμίνης D. Μαγειρεύονται με πολλούς τρόπους, όπως ψητά, τηγανιτά ή σωτέ. Μάλιστα, η ποικιλία πλευρώτους όταν ψηθεί στον φούρνο ή στη σχάρα, αποκτά την υφή του κρέατος. Για αυτό, ταιριάζουν σαν εναλλακτική λύση μέσα σε σουβλακόπιτα αντί για κρέας ή σε μπέργκερ αντί για μπιφτέκι.

Αποξηραμένα φρούτα

Είναι γνωστό πως τα αποξηραμένα φρούτα περιέχουν σίδηρο και βιταμίνες. Είναι συμπυκνωμένα και χωρίς να καταναλώσετε πολλά, λαμβάνετε μεγάλη ποσότητα θρεπτικών στοιχείων, ενώ αποτελούν ιδανικό σνακ για τον δρόμο και τη δουλειά. Θα βρείτε συσκευασμένα, πολλά διαφορετικά φρούτα για όλα τα γούστα, όπως σταφίδες, κράνμπερις, βερίκοκα, δαμάσκηνα, χουρμάδες, ανανά, ακτινίδια και άλλα. Πριν αγοράσετε αποξηραμένα φρούτα ελέγξτε την περιεκτικότητά τους σε πρόσθετη ζάχαρη και προτιμήστε εκείνα που έχουν μικρή ή καθόλου περιεκτικότητα.

 Ταχίνι

Αποτελεί εξαιρετική πηγή ασβεστίου και είναι το καλύτερο υποκατάστατο των γαλακτοκομικών κατά τη διάρκεια της νηστείας. Μπορείτε να το καταναλώσετε σκέτο, σαν spread σε ψωμί, σαν dressing σε σαλάτες ή να το προσθέσετε σε παρασκευές όπως χούμους και ταχινόσουπα. Θα το βρείτε και σε διαφορετικές γεύσεις, όπως με πορτοκάλι, με μέλι και με κακάο.

tahini

Δημητριακά Ολικής Αλέσεως

Τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι πολύ πιο πλούσια σε βιταμίνες και φυτικές ίνες.  Ειδικά για όσους έχουν προβλήματα με το έντερο ή θέματα δυσανεξίας σε τροφές είναι η ιδανική επιλογή.

Γάλα σόγιας, καρύδας, αμυγδάλου

Τα υποκατάστατα του ζωικού γάλακτος έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην αγορά τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μια εναλλακτική λύση κατά την περίοδο της νηστείας. Είναι πλούσια σε ασβέστιο και πολύ ελαφριά. Θα τα βρείτε και σε ποικιλία γεύσεων, όπως βανίλια και σοκολάτα.

Almond milk

Όλα τα νηστίσιμα τρόφιμα που θα χρειαστείτε κατά την περίοδο της Σαρακοστής, θα τα βρείτε στο OK! Anytime Markets της γειτονιάς σας. Το αγαπημένο σας convenience store παραμένει ανοιχτό καθημερινά από τις 8.00 π.μ. έως τις 11.μ.μ., για να μην σας λείψει τίποτα !

Back To Top