skip to Main Content
Στρες: Ροφήματα και τρόφιμα που θα σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα

 Το άγχος ή το στρες, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται, είναι μια κατάσταση την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουμε καθημερινά. Ο μηχανισμός του στρες είναι απόλυτα φυσιολογικός. Όταν λαμβάνουμε κάποια ερεθίσματα, το σώμα μας αντιδρά εκκρίνοντας ορμόνες, αυξάνοντας τους παλμούς της καρδιάς και εφοδιάζοντας τον εγκέφαλο με περισσότερο οξυγόνο, προκειμένου να πάρουμε πιο γρήγορες αποφάσεις.

Ωστόσο, στην απαιτητική καθημερινότητα που ζούμε, τα στρεσογόνα ερεθίσματα από τη μία γίνονται ολοένα και περισσότερα και από την άλλη εμείς, ανασύροντας από το μυαλό μας δυσάρεστες σκέψεις και υπάρχοντα προβλήματα, διατηρούμε τον μηχανισμό του στρες συνεχώς ενεργοποιημένο.

Ποια είναι τα κύρια συμπτώματα του άγχους;

Το στρες εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους και ο κάθε άνθρωπος το βιώνει διαφορετικά.

Ψυχικά συμπτώματα
  • Αίσθημα ανησυχίας
  • Αίσθημα συγκεκριμένου ή απροσδιόριστου κινδύνου
  • Κρίση πανικού
Σωματικά συμπτώματα
  • Ταχυκαρδία
  • Δυσλειτουργία εντέρου
  • Εφίδρωση
  • Πονοκέφαλος
  • Όξυνση των αισθήσεων
  • Σφίξιμο ή πόνος στο στομάχι
  • Αίσθηση δύσπνοιας
  • Σφίξιμο στους μυς της πλάτης και του αυχένα
  • Ναυτία

 

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το άγχος;

Ανάλογα με την αιτία και την ένταση του άγχους, υπάρχουν και διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης. Συνήθως δεν είναι εύκολη η απομάκρυνση από τους παράγοντες που σας  προκαλούν στρες (εργασία, οικονομικά προβλήματα κ.α), για αυτό μπορείτε να κάνετε άλλα πράγματα για να βοηθήσετε τον εαυτό σας.

Η τακτική σωματική άσκηση, η ενασχόληση με μια δραστηριότητα που σας αρέσει, η αποφυγή του αλκοόλ και του καπνίσματος, σίγουρα θα σας βοηθήσουν.

Επιπλέον η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο εξασφαλίζοντας ισορροπία σε όλα τα επίπεδα. Υπάρχουν μάλιστα τροφές και ροφήματα που βοηθούν στην αντιμετώπιση του άγχους και η κατανάλωσή τους συστήνεται ιδιαίτερα όταν βιώνετε έντονο στρες.

 Με ποια ροφήματα και τρόφιμα αντιμετωπίζεται το στρες;

Μέντα

Η μέντα μπορεί, εκτός από αρωματικό σε διάφορες παρασκευές, να καταναλωθεί και σαν ρόφημα, το οποίο έχει χαλαρωτικές ιδιότητες και ξεκουράζει το σώμα.

Mint tea

Χαμομήλι

Αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά χαλαρωτικά ροφήματα. Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να πιούν ένα φλιτζάνι χαμομήλι πριν το ύπνο για να τους βοηθήσει να κοιμηθούν πιο εύκολα. Αν μάλιστα προσθέσετε και λίγο μέλι, θα ενισχύσετε τη δράση του.

Λεβάντα

Η λεβάντα καταπραΰνει τα συμπτώματα του άγχους και επιπλέον λειτουργεί σαν σταθεροποιητής της διάθεσης.

Βαλεριάνα

Η βαλεριάνα είναι περισσότερο γνωστή για την καταπολέμηση της αϋπνίας και των διαταραχών του ύπνου, ενώ μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να περιορίσει το αίσθημα του φόβου, όπως για παράδειγμα πριν από ένα αεροπορικό ταξίδι ή μια χειρουργική επέμβαση.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι βοηθά στον περιορισμό του στρες και έχει διαπιστωθεί πως η κατανάλωσή του από μαθητές περιορίζει το άγχος τους κατά τη διάρκεια των εξετάσεων.

Ζεστό γάλα

Το γάλα περιέχει τρυπτοφάνη αλλά και ασβέστιο που βοηθά τον εγκέφαλο να την χρησιμοποιήσει.

Woman holding a mug with hot milk

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Αυτό το είδος λαχανικών προκαλεί την παραγωγή ντοπαμίνης, μιας ορμόνης που σχετίζεται με την ηρεμία.

Κοτόσουπα

Το καλοβρασμένο κοτόπουλο, όπως και ο ζωμός του, περιέχουν τρυπτοφάνη, η οποία προκαλεί την παραγωγή σεροτονίνης,  που με τη σειρά της βοηθά στην καλή διάθεση.

Chicken soup

Γιαούρτι

Τα ωφέλιμα βακτήρια που περιέχει το γιαούρτι δρουν κατασταλτικά στα συμπτώματα που προκαλεί το άγχος στον γαστρεντερικό σωλήνα, με αποτέλεσμα να σας κάνει να νιώθετε ανακούφιση.

Λάχανο

H ουσία lactucarium που περιέχει, έχει χαλαρωτικές ιδιότητες και σας επιτρέπει να κοιμηθείτε καλύτερα.

Κεράσια

Μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο, όμως αν καταναλώσετε κεράσια λίγη ώρα πριν τον ύπνο ή πιείτε χυμό κερασιών, ενισχύεται η παραγωγή μελατονίνης και οδηγείστε σε ήρεμο ύπνο.

Ροδάκινο

Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο και νιασίνη και επομένως είναι κατάλληλο αν βρίσκεστε σε υπερένταση ή αν νιώθετε εξάντληση.

Μπανάνες

Εκτός από τη μικρή ποσότητα των καταπραϋντικών μελατονίνης και σεροτονίνης, οι μπανάνες περιέχουν και μεγάλη ποσότητα μαγνησίου που χαλαρώνει τους σφιγμένους από το στρες μυς.

Βερίκοκο

Περιέχοντας σε μεγάλη ποσότητα βιταμίνες Β, είναι το κατεξοχήν ηρεμιστικό φρούτο. Μπορείτε να το βρείτε και σε αποξηραμένη μορφή για να το απολαμβάνετε όλο το χρόνο.

Dried apricots

Όλα τα ροφήματα και τα τρόφιμα που θα χρειαστείτε για να ενισχύσετε τη διάθεσή σας και να απαλλαγείτε από το έντονο στρες, θα τα βρείτε στο OK! Anytime Markets της γειτονιάς σας. Το αγαπημένο σας convenience store παραμένει ανοιχτό καθημερινά από τις 8.00 π.μ. έως τις 11.μ.μ., για να μην σας λείψει τίποτα.

Back To Top