skip to Main Content
Μένουμε Σπίτι και προσέχουμε τη διατροφή μας με πολλά μικρά γεύματα

Η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερη και πρωτόγνωρη. Ποτέ πριν δε μας είχε ζητηθεί να κάνουμε μαζικά, κάτι παρόμοιο. Είναι μια περίοδος γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες, ωστόσο, όπως φαίνεται, την αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Ένα από τα θέματα που μπορεί να δημιουργήσει η παρατεταμένη παραμονή στο σπίτι, είναι η αλλαγή των υγιεινών διατροφικών συνηθειών μας. Αυτό ενδεχομένως να συμβαίνει γιατί πλήττουμε και ανοίγουμε το ψυγείο χωρίς να πεινάμε, ψάχνοντας κάτι πρόχειρο να φάμε. Επιπλέον, όταν καθόμαστε όλοι μαζί στο τραπέζι μπορεί να ξεχαστούμε και να φάμε μεγαλύτερη ποσότητα από όση έχει ανάγκη ο οργανισμός μας. Στο τέλος της ημέρας είναι πιθανό να μη θυμόμαστε τί έχουμε φάει και κάπου σε αυτό το σημείο χάνεται ο έλεγχος.

Όλα αυτά σε συνδυασμό με τη μείωση της σωματικής μας δραστηριότητας, είναι βέβαιο ότι θα μας οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού μας βάρους, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση της υγείας μας και της ήδη εύθραυστης ψυχολογίας μας.

Για αυτό μένοντας σπίτι, ακολουθούμε τους βασικούς κανόνες υγιεινής διατροφής και ασκούμαστε τακτικά.

Οι διατροφολόγοι επιμένουν πως το πιο σωστό μοντέλο γευμάτων για το χάσιμο κιλών ή τη διατήρηση του ιδανικού μας βάρους, είναι τα πέντε μικρά ημερήσια γεύματα. Πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό.

Η σημασία της βιταμίνης D

Σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο, δώστε πολύ μεγάλη προσοχή στην επαρκή πρόσληψη της βιταμίνης D. Ο οργανισμός μας τη συνθέτει αποκλειστικά και μόνο μέσω της έκθεσής μας στον ήλιο, οπότε τώρα που περνάμε όλον μας τον χρόνο στο σπίτι, μπορεί να οδηγηθούμε σε έλλειψη ή ανεπάρκεια. Η ανεπάρκεια του οργανισμού σε βιταμίνη D, μπορεί να προκαλέσει  μυϊκούς πόνους, έλλειψη συγκέντρωσης, εκνευρισμό, κούραση, καθώς και κακή διάθεση. Από τη στιγμή που καλούμαστε να αποφεύγουμε για λίγο καιρό τις εξωτερικές δραστηριότητες,  θα πρέπει να προσλαμβάνουμε τη συγκεκριμένη βιταμίνη μέσω των τροφών. Τροφές πολύ πλούσιες στην πολύτιμη βιταμίνη D είναι τα μανιτάρια, τα αυγά, τα λιπαρά ψάρια, τα γαλακτοκομικά, τα αμύγδαλα κ.α.

Οργανώστε σωστά τα γεύματά σας

Ξεκινήστε με τον προγραμματισμό των αγορών σας

Οι έξοδοι για αγορές είναι πλέον περιορισμένες, για αυτό χρειάζεται να είστε πολύ προσεκτικοί και οργανωμένοι. Ο σωστός προγραμματισμός θα σας σώσει από επανειλημμένες και άσκοπες εξόδους.

Καταστρώστε ένα εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα και καταγράψτε όλα τα τρόφιμα που θα χρειαστείτε. Ομαδοποιήστε τα προϊόντα ανά είδος, ώστε να τα βρίσκετε εύκολα και να μειώσετε τον χρόνο παραμονής σας στο κατάστημα, βοηθώντας έτσι και τους συνανθρώπους σας να εξυπηρετηθούν ταχύτερα.

Weekly meal plan

Συμπεριλάβετε στα γεύματά σας λίγο από όλα

Το κλειδί της σωστής διατροφής είναι η ποιότητα και η ποικιλία. Για αυτό θα πρέπει να εντάξετε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο ποιοτικές τροφές από διαφορετικές διατροφικές ομάδες.

Το εβδομαδιαίο σας μενού  πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Γαλακτοκομικά, κυρίως για την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου
  • Δημητριακά, γιατί περιέχουν φυτικές ίνες βιταμίνες και μέταλλα
  • Λαχανικά, πλούσια σε μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες
  • Κρέας, αυγά και ψάρια, πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα
  • Φρούτα, γιατί περιέχουν αντιοξειδωτικά και πολύτιμες βιταμίνες
  • Όσπρια, με μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες, μέταλλα, βιταμίνες και φυτικές ίνες.

 

Προσέξτε τις αναλογίες

Οι αναλογίες αφορούν στην ποσότητα του κάθε είδους τροφής που θα καταναλώσετε ανά γεύμα. Αν για παράδειγμα το γεύμα σας αποτελείται από όσπρια και ψωμί, η αναλογία θα πρέπει να είναι ένα πιάτο φακές με μια φέτα ψωμί και όχι 5 φέτες ψωμί με μισό πιάτο φακές. Το ίδιο ισχύει για όλα τα είδη γευμάτων, όπως τα δημητριακά με το γάλα στο πρωινό, το κρέας με τη σαλάτα, τα λαδερά με το τυρί κ.α.

Chicken with salad

Δείξτε μεγάλη προσοχή στις ποσότητες

Αν δε βρίσκεστε σε προσπάθεια απώλειας βάρους, δε χρειάζεται να ζυγίζετε τις ποσότητες των τροφίμων. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι ποσότητες πρέπει να είναι λογικές και στο τέλος του γεύματος να μη νιώθετε υπερβολικά χορτάτοι. Αυτό φυσικά προϋποθέτει και το ότι θα τρώτε αργά, ώστε να προλάβετε να νιώσετε εγκαίρως τον κορεσμό στο στομάχι σας.

Μην παραλείπετε γεύματα

Καταναλώνοντας και τα 5 ημερήσια γεύματα με απόσταση 2-3 ωρών μεταξύ τους, κρατάτε ελεγχόμενη την όρεξή σας για φαγητό, τα επίπεδα ενέργειάς σας παραμένουν ψηλά, ο μεταβολισμός σας λειτουργεί σωστά και πέψη σας δεν επιβαρύνεται.

Stay at home

Να θυμάστε πως όλα τα τρόφιμα που θα χρειαστείτε για την παρασκευή των γευμάτων σας, θα τα βρείτε στο ΟΚ! Anytime market της γειτονιάς σας.

Το convenience store που εμπιστεύεστε, τηρεί όλους τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ο.Υ.,  για να είστε ασφαλείς καθώς κάνετε τα ψώνια σας. Επιπλέον, σας διευκολύνει με το διευρυμένο του ωράριο, αφού παραμένει ανοιχτό κάθε μέρα από τις 8 π.μ. έως τις 11 μ.μ.

Back To Top