skip to Main Content
Ποιες τροφές βοηθούν στην ανάπτυξη των παιδιών

Η σωστή διατροφή παίζει σπουδαίο ρόλο σε κάθε στάδιο της ζωής του ανθρώπου.  Στα πρώτα χρόνια της ζωής του, ο ανθρώπινος οργανισμός χτίζει τα θεμέλιά του. Για αυτό και η παιδική διατροφή πρέπει να αποτελείται από μια ευρεία ποικιλία τροφίμων σε εξισορροπημένες ποσότητες, ενώ παράλληλα, το παιδί πρέπει να ασκείται και να ξεκουράζεται επαρκώς.

Ορισμένα θρεπτικά στοιχεία όπως η πρωτεΐνη, το ασβέστιο, ο σίδηρος και οι βιταμίνες είναι απολύτως απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών. Χωρίς την επαρκή τους πρόσληψη μέσω της διατροφής, η ανάπτυξη των παιδιών μπορεί να επιβραδυνθεί και να μη φθάσει στο μέγιστο δυνατό, ενώ σε ακραίες περιπτώσεις έλλειψης, ενδέχεται να επηρεαστεί η ανάπτυξη των εγκεφαλικών και κινητικών τους δεξιοτήτων.

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία τροφών πλούσιων σε απαραίτητα συστατικά για την ανάπτυξή των παιδιών. Εμείς σας προτείνουμε τις 10 πιο «δυνατές» επιλογές.

Μούρα

Οι φράουλες και τα βατόμουρα είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά. Έτσι προστατεύουν τα υγιή κύτταρα από τη φθορά και ενισχύουν το ανοσοποιητικό.

Αυγά

Το αυγό είναι μια άριστη πηγή πρωτεΐνης και μια από τις πιο πλούσιες πηγές χολίνης, μιας πολύ σημαντικής ουσίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Αγελαδινό γάλα

Είναι μια καλή πηγή ασβεστίου και φωσφόρου που συμβάλλει στην ανάπτυξη των οστών και των μυών. Προτιμήστε το μη αποβουτυρωμένο γάλα για παιδιά κάτω των 2 ετών, και αργότερα  επιλέξτε ανάμεσα σε πλήρες, ημιαποβουτυρωμένο,  ή εμπλουτισμένο με βιταμίνες παιδικό ρόφημα γάλακτος.

Φυστικοβούτυρο

Είναι πολύ πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και παρέχει στα παιδιά ενέργεια και υψηλά επίπεδα φυτικής πρωτεΐνης. Ωστόσο, ορισμένα σκευάσματα περιέχουν ζάχαρη, αλάτι και φοινικέλαιο, συστατικά που μειώνουν τη διατροφική τους αξία. Για αυτό προτιμήστε το σκέτο φυστικοβούτυρο, χωρίς πρόσθετα.

Τροφές ολικής άλεσης

Τα τρόφιμα ολικής άλεσης βοηθούν τα παιδιά να διατηρούν το πεπτικό τους σύστημα υγιές και να αποφεύγουν τη δυσκοιλιότητα. Προτιμήστε τα λοιπόν στο ψωμί, στα δημητριακά πρωινού, στα μπισκότα, στα ζυμαρικά κ.λπ..

Κρέας

Τόσο το κόκκινο όσο και το λευκό κρέας είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και σίδηρο. Ο συνδυασμός τους βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ψάρι

Πολύ πλούσιο σε πρωτεΐνη το ψάρι βοηθά στο χτίσιμο γερών μυών και οστών. Προτιμήστε τα λιπαρά ψάρια, όπως τον σολομό, τον φρέσκο τόνο και τις σαρδέλες.

Τυρί και γιαούρτι

Το κίτρινο τυρί έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνη D. Το γιαούρτι περιέχει όλα τα παραπάνω και ωφελεί και το πεπτικό σύστημα του παιδιού.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι γεμάτο βιταμίνη C και άλλα συστατικά που προστατεύουν το ανοσοποιητικό. Ακόμα, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που βοηθούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου και προλαμβάνουν τη δυσκολία στην αφόδευση.

Φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα

Τα καρότα, η κολοκύθα, η κόκκινη γλυκοπατάτα, η ντομάτα, η πιπεριά είναι τροφές που προσφέρουν άφθονη βιταμίνη Α, που βοηθά στην όραση, στην εγκεφαλική λειτουργία και στη μνήμη.

Μικρές συμβουλές

Κάποιες από τις παραπάνω τροφές είναι πολύ πιθανό να μην ανταποκρίνονται στις γευστικές προτιμήσεις του παιδιού σας. Καθώς όμως είναι πολύ σημαντικό το παιδί σας να καταναλώνει τις περισσότερες από αυτές, δοκιμάστε εναλλακτικές λύσεις και συνδυασμούς. «Κρύψτε» τα λαχανικά σε σάλτσες, σερβίρετε το ψάρι σε μορφή ψαροκροκέτας, ετοιμάστε ζυμαρικά φούρνου με μπρόκολο, χρησιμοποιήστε κιμά αντί για ολόκληρα κομμάτια κρέατος και γενικά βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει για ένα γευστικό και οπτικό αποτέλεσμα που θα το εντυπωσιάσει και θα το ικανοποιήσει.

Στο ΟΚ! Anytime Market της γειτονιάς σας θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε για να ετοιμάζετε υγιεινά και θρεπτικά γεύματα για όλη την οικογένεια.

Το convenience store που εμπιστεύεστε, τηρεί όλους τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ο.Υ.,  για να είστε ασφαλείς καθώς κάνετε τα ψώνια σας. Επιπλέον, σας διευκολύνει με το διευρυμένο του ωράριο, αφού παραμένει ανοιχτό κάθε μέρα από τις 8 π.μ. έως τις 11 μ.μ

 

Back To Top